![Victor doll.png](http://images2.wikia.nocookie.net/__cb20120215103216/the-house-of-anubis/images/9/9e/Victor_doll.png) |
Victor z lalką Sary znalezioną na strychu. |
Oba
te przedmioty na początku mają dość spore znaczenie, jeżeli ktoś
poszukuje maski. Lalka znaleziona przez Victor'a na początku drugiego
sezonu daje wskazówkę dotyczącą Księgi Izydy, w której zawarta jest
receptura Eliksiru Życia.
W Athaneum szukać należy, księga od skrzydeł zależy. A w księdze starości cnota, woda życia i łzy złota.
Księga Izydy miała być ukryta w nieznanej nikomu szufladzie z
wizerunkiem skrzydeł - tam jej jednak nie było. W późniejszym czasie pod
"poduszką" odkryty zostanie klucz do otwarcia szyby, za którą znajduje
się Maska Anubisa.
Mapa Tuneli
![Map.png](http://images1.wikia.nocookie.net/__cb20120215094514/the-house-of-anubis/images/thumb/4/43/Map.png/525px-Map.png) |
Mapa przedstawia podziemne korytarze. |
Ukryta w szufladzie repliki Domu Anubisa mapa ukazuje
przebieg podziemnych korytarzy. Na każdym "polu" z wyzwaniem znajduje
się malunek danego egipskiego boga, zaś na końcu - wizerunek Anubisa,
gdzie znajduje się maska.
Przedsionek
![Hidden-room-2.jpg](http://images3.wikia.nocookie.net/__cb20120408020530/the-house-of-anubis/images/7/7d/Hidden-room-2.jpg) |
Gabinet Robert'a Frobisher-Smyth'a. |
Przed rozpoczęciem poszukiwań skarbu, trzeba odnaleźć,
tzw. przedsionek, będący "łącznikiem" pomiędzy tunelami, a normalniejszą
częścią posiadłości. Takowy znajduje się w ukrytym gabinecie Robert'a
Frobisher-Smyth'a. Przejście widnieje w półce, w piwnicy Victor'a. By je
otworzyć, należy wpisać odpowiedni kod - czyli 1890 rok. Wtedy
wybudowano Dom Anubisa.
Pierwsze wyzwanie
Część I - Latarnia
Po dostaniu się do
przedsionka automatycznie rozpoczyna się pierwsza część I wyzwania.
Wejście do tajemnych korytarzy mieści się w półce na książki - przed
niewielki otwór widać część drogi. Po przemieszczeniu się tam uruchomi
się latarnia, która przeszuka daną osobę - jeżeli nie ma ona
"zaproszenia", zostanie oślepiona na dobę. Oczywiście istnieje sposób na
przejście tej pułapki - są nim amulety, ukryte za obrazem Robert'a.
Wchłaniają one światło latarni i umożliwiają dalszą wędrówkę.
Ta część wyzwania opiera się na egipskim bogu słońca, Ra.
![403204 208724899224019 100002595306746 384645 1625376571 n.jpg](http://images4.wikia.nocookie.net/__cb20120205164620/the-house-of-anubis/images/thumb/3/33/403204_208724899224019_100002595306746_384645_1625376571_n.jpg/596px-403204_208724899224019_100002595306746_384645_1625376571_n.jpg) |
Sześć amuletów z wizerunkami zwierząt. |
Jeżeli ktoś faktycznie wejdzie do tunelu bez amuletu i zostanie
oślepiony, zostanie "przetransportowany" spowrotem do przedsnionka, zaś w
gabinecie uruchomi się wiadomość od Robert'a.
Jeżeli jesteś tutaj, lecz nie z zaproszeniem, strumień światła niech
będzie tobie ostrzeżeniem. Oczy zaniewidzą, ciemność zapadnie, aż łuk
boga Ra w swym skłonie popadnie.
Część II - Książki
![House of tunnels.png](http://images2.wikia.nocookie.net/__cb20120119234636/the-house-of-anubis/images/thumb/3/3d/House_of_tunnels.png/707px-House_of_tunnels.png) |
Nina i Fabian rozwiązujący zagadkę
z książkami. |
Po dostaniu się do tajemnego korytarza, pojawia się
kolejny problem - dalsze przejście jest niemożliwe, gdyż na drodze
pojawia się ściana. Potrzebny jest specjalny klucz na kształt piramidy,
jednak najpierw takowy trzeba "uwolnić" - na półce, która także
przeniosła się na drugą stronę znajdują się książki, układające się w
imię "Robert". By odzyskać klucz, trzeba zebrać z biblioteki księgi z
literami układającymi się w "Frobisher-Smythe".
Część III - Kostka
![House of Divides.png](http://images3.wikia.nocookie.net/__cb20120121194714/the-house-of-anubis/images/thumb/b/ba/House_of_Divides.png/708px-House_of_Divides.png) |
Amber, Nina i Fabian idący z kostką
przez podziemny korytarz. |
Po odpowiednim ułożeniu ksiąg, z ziemi wyłoni się złota
kostka - należy ułożyć ją tak, by pasowała do otworu w ścianie.
Podpowiedź z repliki domu ukazuje ścianę pękającą na kształt piramidy -
dokładnie tak należy ułożyć kostkę, wcześniej ją rozbijając. Gdy będzie
miała odpowiedni wygląd, ostatnim krokiem będzie włożenie jej do otworu w
ścianie.
Część IV - Gra w klasy
![Hop scotch.png](http://images3.wikia.nocookie.net/__cb20120219042341/the-house-of-anubis/images/thumb/7/78/Hop_scotch.png/707px-Hop_scotch.png) |
Pole do gry w klasy. |
Ostatnią częścią I zadania jest gra w klasy. Osoby
chcące zdobyć skarb muszą przejść w odpowiedniej kolejności na drugą
stronę. Jeżeli zrobią choć jeden błąd - sufit zacznie się zawalać.
Replika domu poda odpowiednią kolejność: krowa, baran, pies, ibis i kot.
Bo to właśnie wizerunki zwierząt widnieją na kafelkach.
Drugie wyzwanie
Część I - Most
Kilka metrów od
ostatniego pola I wyzwania znajduje się przepaść - by ruszyć dalej,
trzeba ją pokonać. Na początek należy odnaleźć most, znajdujący się w
pobliżu. Tutaj replika już nie będzie służyła pomocą - trzeba samemu
zdecydować, skąd wziąć kładkę. Podpowiedź znajduje się w bibliotece,
przy malunku egipcjanina przechodzącego po krokodylu. Na ścianie na
przeciwko przepaści znajduje się zawieszona belka w kształcie tego
zwierzęcia. Na dole zaś są sznurki. Trzeba pociągnąć za nie, by zwalić
most na ziemię. Ostatnim krokiem tej części zadania jest umieszczenie go
nad przepaścią.
Część II - Przepaść
![Vlcsnap-2012-01-28-19h55m54s88.png](http://images2.wikia.nocookie.net/__cb20120129021939/the-house-of-anubis/images/7/77/Vlcsnap-2012-01-28-19h55m54s88.png) |
Fabian przechodzący przez przepaść. |
Samo umieszczenie mostu nad przepaścią nie wystarczy -
trzeba ją jeszcze przejść. Początkowo zadanie nie wydaje się trudne,
jednak po kilku sekundach od wejścia na belkę uaktywniają się wahadła.
Należy w odpowiednim czasie przejść na daną stronę kładki, by
bezpiecznie dojść na drugą stronę.
To wyzwanie oparte jest na bogu strachu o postaci krokodyla - Sobek'u.
Część III - Tunel
![Vlcsnap-2012-01-29-13h55m03s49.png](http://images2.wikia.nocookie.net/__cb20120129223410/the-house-of-anubis/images/2/2b/Vlcsnap-2012-01-29-13h55m03s49.png) |
Alfie próbujący pokonać tunel. |
Ostatnia część II wyzwania, najtrudniejsza pod względem
psychicznym. Po przejściu przepaści, dalsza część korytarza ponownie
zablokowana jest przez ścianę. Pierwszym krokiem jest odnalezienie
małego przejścia na dole ściany. Po jego otwarciu wyłączają się ostrza
przy przepaści. Na końcu tunelu znajduje się dźwignia otwierająca
kolejne przejście. Nie jest to jednak łatwe - z czasem tunel staje się
coraz węższy, a pełzające w pobliżu insekty wcale nie pomagają.
Uaktywnia to tym samym dwie fobie - lęk przed owadami, jak i
klaustrofobię.
To wyzwanie oparte jest na bogu insektów, Khepri'm.
Trzecie wyzwanie
Część I - Sieć
![](http://images2.wikia.nocookie.net/__cb20120202170255/the-house-of-anubis/images/thumb/7/73/House_of_Webs.png/1000px-House_of_Webs.png) |
Sibuna przy wejściu na pole z pajęczą
siecią. |
Pierwszą i ostatnią częścią trzeciego wyzwania jest
komnata z linkami zawieszonymi na wzór pajęczej sieci. Wprawdzie jest to
tylko jeden fragment, jednak w ciągu przechodzenia na drugą stronę
potrzebna jest "praca zespołowa". Są trzy kolory lin - żółty, srebrny i
czerwony. Na każdej znajduje się odpowiedni jad. Żółte powoduje
halucynacje, srebrne ranią, jak ukąszenie osy, zaś czerwone zabijają. W
danym miejscu pomieszczenia na linach zawieszone są trzy haki. Trzeba
zawiesić na nie małe pająki w odpowiednich kolorach, które ukryte są w
jednym - większym - którego natomiast należy pozostawić w zagłębieniu
ściany. Do wykonania wyzwania potrzebna jest praca zespołowa - chyba
nikt nie chciałby samotnie przechodzić z jednej strony komnaty na drugą,
przechodząc przez śmiertelną pajęczą sieć. Replika domu dała Sibunie
wskazówkę*:
Na fundamencie, który dom ten z ziemią zszywa, klucz do zagadki pajęczej
spoczywa. By znalexć rusznikarza i badacza pustkę, srebrna nić losu
wyda Ci przepustkę.
![](http://images4.wikia.nocookie.net/__cb20120207215618/the-house-of-anubis/images/b/bf/House_of_Envy-House_of_Names.jpg) |
Fabian podczas wykonywania zadania. |
W dużym pająku także znajdowała się wskazówka:
By wyjść poza tronem tkaczy, gdzie leżała jej córka w ich domu,
poruszać się ostrożnie przez zatrute krosna, szkarłat może znaczyć twą
zgubę.
*Tłumaczyłam sama - takowych wskazówek nie było jeszcze w polskiej wersji.
To wyzwanie jest oparte na bogini tkactwa - Nieth.
Czwarte wyzwanie
![](http://images2.wikia.nocookie.net/__cb20120209010508/the-house-of-anubis/images/a/a0/VictorAcc.png) |
Victor otwierający przejście do
następnej komnaty. |
Część I - Alchemia
![](http://images2.wikia.nocookie.net/__cb20120219115424/the-house-of-anubis/images/thumb/6/61/Creepy.png/1000px-Creepy.png) |
Malunek przedstawiający boginię
Sekhmet. |
Czwarte wyzwanie - podobnie, jak trzecie - nie należy do
najdłuższych. Przy tym jednak trzeba myśleć logicznie, by otworzyć
przejście do następnych komnat. W sali przy malowidle przedstawiającym
boginię Sekhmet znajdują się zlewki połączone ze ścianą oraz mikstury.
By przejść dalej, trzeba z sześciu odpowiednich składników utworzyć
wybuchową "mieszankę", która wysadzi ścianę, otwierając tym samym dalszą
drogę. Warto wspomnieć, że Sibuna tego zadania nie wykonała sama -
zajął się tym Victor, bez ich wiedzy. Wcześniej jednak, grupa odkryła na
ścianie w sali wskazówkę:
![](http://images3.wikia.nocookie.net/__cb20120209014553/the-house-of-anubis/images/9/94/House_of_Hasty.png) |
Fabian, Amber i Nina w komnacie
zadania. |
"Czarny Płynny Gon. Gorzki smak z Wielkiego Jeziora.
Balsam nomadów. Olej egipskiego ślubu kwiatów. Słodki zapach żałoby.
Ogień Prometeusza."
Są to składniki "mieszanki", którą należy utworzyć.
To wyzwanie oparte jest na bogini o postaci lwa, Sekhmet.
Piąte wyzwanie
Część I - Róg
![](http://images3.wikia.nocookie.net/__cb20120209042161/the-house-of-anubis/images/5/5b/245-246-full-large-marge.jpg) |
Nina, Fabian i Amber przy rogach, za
pomocą których należy odtworzyć
Pieśń Hathor. |
Piąte zadanie jest znacznie trudniejsze od pozostałych -
przynajmniej dla Sibuny, która musi się śpieszyć z jego poprawnym
wykonaniem. W kolejnej komnacie znajdują się rogi instrumentalne. Są
cztery. Trzeba poprawnie zagrać, tzw. "Pieśń Hathor". Zadanie jest o
tyle utrudnione, że piosenki nie można nigdzie odsłuchać, gdyż jest
bardzo stara. Jeżeli źle się ją zagra, pomieszczenie zacznie się
zawalać, zaś jeżeli dobrze - otworzy się dalsza droga. Sibuna uzyskała
podpowiedź poprzed melodię z repliki domu. Prócz tego - by poprawnie
odtworzyć pieśń - należy przywiesić do rogów egipski dzwon, ukryty w
bibliotece.
![](http://images1.wikia.nocookie.net/__cb20120226121030/the-house-of-anubis/images/0/07/House_of_Oblivion_%2C_House_of_Snoops_08.jpg) |
Fabian zawieszający dzwon zabrany
z biblioteki. |
To wyzwanie oparte jest na bogini muzyki i miłości, Hathor.
Szóste wyzwanie
Część I - Reflektor
Przedostatnie
wyzwanie jest bardziej złożone, niż poprzednie. Trzeba utworzyć wzór
przypominający sokoła z reflektorów - szklanych przedmiotów z
odpowiednim symbolem. Jest ich dokładnie sześć:
![](http://images1.wikia.nocookie.net/__cb20120323205622/the-house-of-anubis/images/thumb/0/05/Sibuna_solving_reflector_task_with_eddie.png/1000px-Sibuna_solving_reflector_task_with_eddie.png) |
Sibuna po utworzeniu symbolu
sokoła. |
1. Złoty zegarek Victor'a Rodenmaar'a Senior'a (posiadany przez jego syna).
2. Lusterko ze szkatułki muzycznej Sary (znajdował się na strychu).
3. Oko z lalki Sary (znajdowało się w zepsutej już zabawce, znalezionej na strychu).
4. Kielich (znaleziony w kuchennej szafce).
5. Sześciokątne szkło Ozyrysa (znajdowało się w bibliotece).
6. Kawałek witrażu (znajdował się przy witrażu na strychu).
Prócz tego Sibuna otrzymała wskazówkę z repliki domu:
"Sześć małych gwiazd, zaciągających światło. Tajemnica sokoła zbiera
je na lot, by zasięgnąć gwiazdę w legowisku szakali, bądź zawsze czujny
i uważaj, obcy, który ukończy zadanie, musi znaleźć komorę maski..."
Służyć pomocą miał także egipski zodiak - Victor znalazł takowy w
Księdze Izydy, zaś Sibuna na ścianie w komnacie szóstego wyzwania.
![](http://images2.wikia.nocookie.net/__cb20120226162335/the-house-of-anubis/images/8/8b/Lib.png) |
Sibuna wchodząca do biblioteki
przez tajemne przejście. |
Tajemny tunel
W komnacie szóstego wyzwania znajdowało się także
kolejne przejście - było ono jednak zamknięte, na dodatek nie prowadziło
do Maski Anubisa. Jest to przejście łączące podziemne komnaty z
biblioteką Frobisher-Smyth'ów - otwiera je jeden z sześciu amuletów.
Ten, na którym widnieje wizerunek sokoła. W tunelu znajdują się "okna",
przez które widać z dołu niektóre pomieszczenia w Domu Anubisa (m.in.
salon), czy też główną salę biblioteki. Na samym końcu znajduje się
wejście do wcześniej wspomnianego budynku.
Siódme wyzwanie
![](http://images1.wikia.nocookie.net/__cb20120304234640/the-house-of-anubis/images/thumb/b/b1/House_of_Surrender.png/1000px-House_of_Surrender.png) |
Sibuna próbująca przejść grę w Senet. |
Ostatnie wyzwanie prowadzące do Maski Anubisa. Polega
ono na egipskiej grze o nazwie Senet. Trzeba odpowiednio ją rozegrać,
zaś za pionki robią ci, którzy poszukują maski. Osoba sterująca grą
zajmuje miejsce przy "tronie faraona", posyłając ludzi na odpowiednie
miejsca. Jeżeli ktoś ustanie na miejscu ze znakiem Anubisa, istnieje
możliwość, iż jeden z posągów tego boga stanie z nim "twarzą w twarz",
otwierając podziemną klapę w podłodze. Tym samym "ofiara" zostanie
uwięziona w podziemnej piwnicy (znajdującej się pod gabinetem
dyrektora). Przed rozpoczęciem włącza się "informacja" od Robert'a:
![](http://images2.wikia.nocookie.net/__cb20120308154749/the-house-of-anubis/images/8/84/Tumblr_m0jrhnrEZI1qjxuhao10_250.gif) |
Nina uwięziona w podziemnym
"więzieniu". |
"Nagroda złota głupca skusi, mądry słucha złotej
reguły. Gry tej nie można wygrać. Jeden zły ruch uszczelni los twój,
koniec zbyt ciemny do badań."
Gdy dana osoba rzeczywiście zrobi "zły ruch" i zostanie przeniesiona do piwnicy, uruchomi się w niej kolejna informacja:
"Ostrzeżenia me zignorowane zostały, oto koszty. Kontynuuj wyzwanie i
wszystko będzie stracone. Jeśli chcesz odzyskać upadłych przyjaciół,
nie masz wyboru, do końca graj."
To wyzwanie oparte jest na bogu w postaci szakala, Anubis'a.
Wybór
![](http://images2.wikia.nocookie.net/__cb20120415202310/the-house-of-anubis/images/5/54/Mask.jpeg) |
Replika Maski Anubisa ukryta za złotą
szybą na końcu tajemnej komnaty. |
Gdy pole do gry w Senet zostanie "oczyszczone", zostanie
otwarta droga do ostatniego punktu drogi - do Maski Anubisa. Jest ona
skryta za złotą szybą, pod którą znajdują się dwa klucze - srebrny oraz
złoty. Pierwszy otwiera lochy, w których uwięzieni są "upadli", zaś
drugi - szybę z maską. Jak się okazuje, wszystko to jest "podpuchą".
Maska za szybą to tak naprawdę replika, prawdziwa wciąż spoczywa w
bibliotece, o czym mówi ujawniony przez Senkharę i Oko Horusa fragment:
![](http://images4.wikia.nocookie.net/__cb20120310052036/the-house-of-anubis/images/1/1e/Paragon.png) |
Napis utworzony przez Oko Horusa
informujący o fałszywej masce. |
"Prawdziwa maska wciąż w ukryciu przed innymi czeka, by zobaczyć umysłu Portal. Paragon jest kluczem."
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz